Termin szkolenia:

  • 5-7 października 2020r. Szkolenie on-line! Trwa rekrutacja!
  • 26-28 października 2020r. Szkolenie on-line! Trwa rekrutacja!
  • 30 września 2 października 2020r. Lublin Trwa rekrutacja!
  • 12-14 października 2020r. Warszawa Trwa rekrutacja!
  • 19-21 października 2020r. Gdańsk Trwa rekrutacja!

Czas trwania szkolenia: 3 dni, godz.9-17.00

Mamy specjalny – 15% rabat dla wszystkich osób, które brały udział w naszych szkoleniach z Kursu kancelaryjnego-archiwalnego I stopnia! Rabat nie łączy się z innymi rabatami!

Adresaci:

Pracownicy administracyjni, koordynujący pracę, bądź pracujący w archiwach zakładowych, kancelariach, sekretariatach, a także pracownicy instytucji prowadzących składnice akt oraz osoby zainteresowane pracą na stanowiskach archiwisty zakładowego lub referenta kancelaryjnego.
 
W ramach kursu kancelaryjno-archiwalnego II stopnia osoby uczestniczące będę pracowały na materiałach archiwalnych oraz oficjalnych formularzach wymaganych przez Archiwum Akt Nowych i Archiwum Państwowe w Warszawie. W trakcie zajęć porządkowana będzie dokumentacja aktowa, techniczna, kartograficzna, fotograficzna, audiowizualna i druki ulotne.
Cel szkolenia:
 
Pogłębienie posiadanej przez słuchaczy wiedzy poprzez kompleksowe przekazanie wiedzy z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją współczesną oraz przygotowanie do pełnienia funkcji archiwisty zakładowego lub wykonywania czynności związanych z przechowywaniem dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców oraz wydawaniem odpisów i kopii z tej dokumentacji.

Program szkolenia:

DZIEŃ 1

Organizacja pracy kancelaryjnej

  • Informacja jako podstawowy produkt kancelarii i formy jej dokumentowania
  • Organizacja pracy kancelaryjnej – charakterystyka systemów kancelaryjnych
  • Podstawy prawne funkcjonowania kancelarii – instrukcja kancelaryjna i wykaz akt
  • Zasady obiegu pism w jednostkach organizacyjnych – kształtowanie narastającego zasobu archiwalnego
  • Specyfika i zakres kompetencji twórców dokumentacji
  • Miejsce archiwum zakładowego w strukturze organizacyjnej jednostki
  • Przekazywanie dokumentacji do archiwum zakładowego
  • Dokumentacja tajna, poufna, ochrona danych osobowych

Zasady ogólne kwalifikacji akt – podział akt na materiały archiwalne
i dokumentację niearchiwalną

  • Ogólne zasady kwalifikacji dokumentów
  • Przepisy archiwalne oraz resortowe określające okresy przechowywania akt
  • Podział akt na materiały archiwalne i dokumentację niearchiwalną
  • Rodzaje akt zakwalifikowanych do materiałów archiwalnych

Standardy postępowania z materiałami archiwalnymi

  • Standard porządkowania materiałów archiwalnych
  • Standard ewidencjonowania materiałów archiwalnych
  • Standard technicznego zabezpieczenia materiałów archiwalnych

Porządkowanie akt w archiwum zakładowym

  • Podstawowe terminy i etapy prac porządkowych w archiwum zakładowym
  • Rozpoznawanie przynależności zespołowej akt znajdujących się w archiwum zakładowym
  • Etapy porządkowania dokumentacji
  • Wydzielanie materiałów kategorii B
  • Segregacja i systematyzacja akt zaliczanych do kategorii B
  • Segregacja i systematyzacja akt kategorii A
  • Znakowanie akt – nadawanie sygnatury archiwalnej

Organizacja i zasady działania archiwum i składnicy akt

  • Cele i zadania archiwów zakładowych i składnic akt
  • Planowanie i sprawozdawczość archiwum zakładowego
  • Personel archiwum zakładowego i składnicy akt
  • Lokal archiwum zakładowego i składnicy akt
  • Wyposażenie archiwum zakładowego
  • Przejmowanie akt z komórek organizacyjnych
  • Gromadzenie i układ akt w archiwum zakładowym i składnicy akt
  • Środki ewidencyjne archiwum zakładowego
  • Udostępnianie dokumentacji
  • Konserwacja akt

Przekazywanie dokumentacji do archiwum państwowego

  • Przepisy prawne dotyczące przekazywania dokumentacji
  • Sporządzanie spisów dokumentacji przekazywanej do archiwum państwowego
  • Organizacja przekazywania
  • Stan fizyczny przekazywanej dokumentacji
  • Dodatkowa ewidencja przekazywanej dokumentacji
  • Opracowanie notatki wstępnej

Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej

  • Przepisy dotyczące brakowania dokumentacji
  • Metody brakowania dokumentacji
  • Brakowanie w zasobie uporządkowanym
  • Brakowanie w zasobie nieuporządkowanym
  • Zastępcze funkcje dokumentacji niearchiwalnej
  • Komisje kwalifikujące dokumentację do brakowania
  • Sporządzanie spisów i wniosków o brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
  • Tryb uzyskiwania zezwoleń na brakowanie dokumentacji
  • Ekspertyzy archiwalne
  • Likwidacja dokumentacji

Porządkowanie zasoby archiwum zakładowego

  • Rozgraniczanie zespołów archiwalnych i ich rodzaje
  • Ustalenie przynależności zespołowej
  • Archiwizowanie materiałów archiwalnych
  • Archiwizowanie dokumentacji niearchiwalnej
  • Archiwizowanie innych rodzajów dokumentacji
  • Systemy ewidencji zasobu archiwalnego

DNI 2-3

Zajęcia praktyczne, m. in.

  • Rozpoznanie przynależności zespołowej
  • Segregacja dokumentacji
  • Weryfikacja kategorii archiwalnych
  • Porządkowanie materiałów archiwalnych
  • Porządkowanie dokumentacji niearchiwalnej
  • Opisywanie teczek
  • Sygnowanie dokumentacji
  • Opracowane rysu historycznego twórcy zespołu archiwalnego

Egzamin praktyczny

Jednocześnie informujemy, że warunkiem przystąpienia do kursu kancelaryjno-archiwalnego II stopnia jest ukończenie kursu kancelaryjno – archiwalnego I stopnia.

Koszt szkolenia: 890pln netto/os.+ 23% VAT
Koszt szkolenia on-line: 720pln netto/os.+ 23% VAT
Rabat: 10% przy zgłoszeniu 2-3 osób!

 zw. z VAT dla opłacających szkolenie w 70% lub całości ze środków publicznych
 (wymagane wypełnienie oświadczenia będącego złącznikiem do zgłoszenia na kurs)

W przypadku jednostek budżetowych istnieje możliwość wystawienia faktury z terminem płatności po odbyciu szkolenia.

Cena obejmuje:

  • Trenera eksperta w temacie szkolenia
  • Wsparcie po szkoleniowe Trenera
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia –  zgodnym z wymogami MPiPS., uprawniające do prowadzenia archiwum zakładowego lub składnicy akt
  • Kompleksowe materiały szkoleniowe
  • Klimatyzowaną salę szkoleniową
  • Serwis kawowy  oraz Lunch każdego dnia szkolenia
  • Grupy 5- 12 osobowe, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji.
  • Dostęp do systemu ClicMeeting służącemu przeprowadzenia szkolenia w formule on-line.

Szkolenie Kurs kancelaryjno-archiwalny drugiego stopnia organizujemy również w formie zamkniętej.

Wszystkie  nasze  szkolenia  otwarte  możemy  również  przeprowadzić dla  Państwa  w  formule  on-line  wewnątrzfirmowej.

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE ONLINE!