Termin:

  • 5 listopada 2020r. Szkolenie on-line! Trwa rekrutacja!
  • 13 listopada 2020r. Szkolenie on-line! Trwa rekrutacja!
  • 8 grudnia 2020r. Szkolenie on-line! Trwa rekrutacja!
  • 28 października 2020r. Gdańsk Trwa rekrutacja!
  • 13 listopada 2020r. Poznań  Trwa rekrutacja!
  • 23 listopada 2020r. Kraków  Trwa rekrutacja!
  • 7 grudnia 2020r. Lublin  Trwa rekrutacja!
  • 11 grudnia 2020r. Wrocław Trwa rekrutacja!
  • 18 grudnia 2020r. Katowice  Trwa rekrutacja!

Czas trwania szkolenia: 1 dzień, godz.9.00-15.00

Zgodnie z nowelizacją KPA z dn. 1 czerwca 2017 roku, każdy organ administracji publicznej zobligowany na mocy ustawy o informatyzacji do posiadania Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ESP) w korespondencji z innymi urzędami administracji publicznej, zobligowany jest do wysyłania i odbierania pism drogą elektroniczną na podstawie art. 39 2 KPA

Zakres tematyczny: funkcjonowanie Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) oraz zasady pracy z dokumentacją przesyłaną za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ESP).

Cel szkolenia: Zapoznanie się z nową wersją ePUAP, nabycie umiejętności udostępniania usług administracji publicznej dla petenta.

Adresaci: Szkolenie skierowane jest w szczególności do burmistrzów, wójtów, sekretarzy, osób decyzyjnych zainteresowanych wdrażaniem usług administracyjnych świadczonych drogą elektroniczną, informatyków, redaktorów Biuletynu Informacji Publicznej oraz wszystkich pracowników realizujących zadania publiczne wynikające z ustawy o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne.

Program szkolenia ( nowy, ulepszony program o aktualne moduły!):

I. Obowiązki podmiotów realizujących zadania publiczne- podstawa prawna

1. Doręczanie dokumentów elektronicznych – w jakich sytuacjach ma zastosowanie poczta elektroniczna, a w jakich elektroniczna skrzynka podawcza;
2. Zakres niezbędnych informacji do opublikowania na stronach podmiotowych Biuletynów Informacji Publicznej;
3. Kiedy stosujemy podpis kwalifikowany
4. Sporządzanie pism w formie dokumentów elektronicznych;
5. Sporządzanie kopii pism otrzymanych w postaci elektronicznej;
6. Wymiana dokumentów pomiędzy podmiotami realizującymi zadania publiczne.

II. ePUAP2 – platforma w praktyce
1. Widok ekranu spraw i opis sprawy
2. Podział na dwie strefy i funkcjonalności z nim związane
3. Opis zdarzenia i spraw z nim związanych
4. ePUAP2- proces zakładania konta
5. ePUAP2 – bezpłatna skrzynka podawcza;
6. Odbieranie dokumentów
7. Tworzenie, wypełnianie i podpisywanie nowego dokumentu
8. Profil Zaufany (Uzyskanie, podpisywanie, zarządzanie, unieważnianie)
9. Załączanie dokumentów ze dysku i lokalnego składu
10. Wysyłanie dokumentów
11. Wysyłanie dokumentów poprzez folder „Robocze”
12. Wysyłanie testowe
13. Mass mailing
14. Przenoszenie dokumentów między skrytkami
15. Wysyłanie dokumentów do osób prywatnych oraz firm, kancelarii komorniczych i innych jednostek nie posiadających konta instytucji
16. Przekazywanie dokumentów wg właściwości
17. Sporządzanie kopii roboczej
18. Przeglądanie raportów
19. Centralne Repozytorium Wzorów Dokumentów
Wyszukiwanie wzorów w CRD (Standardowe, Zaawansowane, Pełnoekranowe)
Przeglądanie wzorów w CRD
Szczegóły wzoru
20. Sposoby identyfikacji użytkowników systemów teleinformatycznych (podpis elektroniczny, profil zaufany)
21. Rejestr zdarzeń (wyszukiwanie operacji)

III. ESP- Operacje
1) Operacje na składzie
Ustawienia i zarządzanie składem
Tworzenie nowego składu
Usuwanie i eksport składu
Przypinanie, usuwanie skrytki w składzie
Ustawianie powiadomień z poziomu składu
Ustalanie preferowanych składów

IV. ePUAP2 – Panel „Zarządzanie”
1) Wysyłanie zaproszeń do organizacji
Konto „Gość”, a „Administrator”- różnice
Nadawanie uprawnień Gościa i Administratora w systemie
Zaproszenie do organizacji osoby posiadającej konto na EPUAP2 i nie posiadającej konta
2) Zmiana uprawnień z poziomu zakładki „Uprawnienia” (Nadawanie i odbieranie uprawnień Gościa i Administratora)

V. Panel „Administrowanie”
1) Zakładka „Usługi i ustawienia”
Przeglądanie zapotrzebowania i dodawanie opisu usługi
2) Zakładka „Budowanie usług”
Podgląd opublikowanych Kart Spraw
Utworzenie Karty Sprawy
3) Zakładka „Skrytki”
Formatka „Przeglądanie UPO” (Jak wyszukać zaginione UPO)
Formatka „Awaryjne pobieranie”
a) Konfiguracja skrytek (ESP, Domyślna oraz pozostałe)
Konfiguracja zakładek: „Ogólne”, „Tryb pracy”, „Powiadomienia”, „Ustawienia szczegółowe”, „Ustawienia transmisji”, „Schematy i reguły”
4) Zakładka „Formularze”
Import oraz budowa formularza
5) Zakładka „Wzory lokalne”
Import oraz dodanie nowego wzoru

Koszt szkolenia: 350pln netto/os.+ 23% VAT
Koszt szkolenia on-line: 270pln netto/os.+ 23% VAT
Rabat: 10% przy zgłoszeniu 2-3 osób!

zw. z VAT dla opłacających szkolenie w 70% lub całości ze środków publicznych
(wymagane wypełnienie oświadczenia będącego złącznikiem do zgłoszenia na kurs)

W przypadku jednostek budżetowych istnieje możliwość wystawienia faktury z terminem płatności po odbyciu szkolenia.

Cena obejmuje:

Trenera eksperta w temacie szkolenia
Wsparcie po szkoleniowe Trenera
Certyfikat ukończenia szkolenia
Klimatyzowaną salę szkoleniową
Kompleksowe materiały szkoleniowe
Serwis kawowy oraz Lunch
Grupy 5- 10 osobowe, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji.
Dostęp do systemu ClicMeeting służącemu przeprowadzenia szkolenia w formule on-line.

Szkolenie EPUAP 2 w praktyce – warsztaty organizujemy również w formie zamkniętej.

Wszystkie  nasze  szkolenia  otwarte  możemy  również  przeprowadzić dla  Państwa  w  formule  on-line  wewnątrzfirmowej.

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE ONLINE!