Termin szkolenia:
27-29 września 2023r. Szkolenie on-line! Trwa rekrutacja! Termin potwierdzony!
18-20 października 2023r. Szkolenie on-line! Trwa rekrutacja!
15-17 listopada 2023r. Szkolenie on-line! Trwa rekrutacja!
5-7 grudnia 2023r. Szkolenie on-line! Trwa rekrutacja!
27-29 września 2023r. Wrocław Trwa rekrutacja!
2-4 października 2023r. Gdańsk Trwa rekrutacja! Termin potwierdzony!
11-13 października 2023r. Katowice Trwa rekrutacja! Termin potwierdzony!
23-25 października 2023r. Warszawa Trwa rekrutacja! Termin potwierdzony!
15-17 listopada 2023r. Poznań Trwa rekrutacja!
22-24 listopada 2023r. Lublin Trwa rekrutacja!
6 -8 grudnia 2023r. Kraków Trwa rekrutacja!
13 -15 grudnia 2023r. Katowice Trwa rekrutacja!
Czas trwania szkolenia: 3 dni, godz.9-17.00
Mamy specjalny – 15% rabat dla wszystkich osób, które brały udział w naszych szkoleniach z Kursu kancelaryjnego-archiwalnego I stopnia! Rabat nie łączy się z innymi rabatami!
Adresaci: Pracownicy administracyjni, koordynujący pracę, bądź pracujący w archiwach zakładowych, kancelariach, sekretariatach, a także pracownicy instytucji prowadzących składnice akt oraz osoby zainteresowane pracą na stanowiskach archiwisty zakładowego lub referenta kancelaryjnego. Absolwenci kursu kancelaryjno-archiwalnego pierwszego stopnia.
Podczas kursu nacisk zostanie położony na zajęcia praktyczne. Słuchacze będą samodzielnie porządkować dokumentację, ustalać jej przynależność zespołową, dokonywać jej klasyfikacji i kwalifikacji oraz sporządzać ewidencję archiwum zakładowego. Dodatkowo wybrakują dokumentację, której okres obligatoryjnego przechowywania przeminął oraz przekażą materiały archiwalne do Archiwum Państwowego. Zostanie omówiona procedura udostępniania akt, wycofywania akt z zasobu archiwum zakładowego, sporządzania sprawozdania rocznego z działalności archiwum zakładowego oraz robienia skontrum. Omówiona zostanie kwestia współpracy z odpowiednim terytorialnie Archiwum Państwowym.
W czasie zajęć praktycznych słuchacze nauczą się porządkować dokumentację aktową, osobową byłych pracowników, techniczną, kartograficzną.
Cel szkolenia:
Pogłębienie posiadanej przez słuchaczy wiedzy poprzez kompleksowe przekazanie wiedzy z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją współczesną. Przygotowanie do pełnienia funkcji archiwisty zakładowego, koordynatora czynności kancelaryjnych lub wykonywania czynności związanych z przechowywaniem dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców oraz wydawaniem odpisów i kopii z tej dokumentacji.
Program szkolenia:
Dzień 1
Cześć teoretyczna:
Obieg dokumentacji w jednostce od momentu wpłynięcia pisma do jednostki organizacyjnej do ostatecznego zakończenia sprawy. Omówienie sposobów wykonywania czynności kancelaryjnych i współczesnych systemów kancelaryjnych.
Część praktyczna:
Porządkowanie dokumentacji aktowej zakładu pracy o prostej strukturze organizacyjnej.
Porządkowanie dokumentacji aktowej zakładu pracy o złożonej strukturze organizacyjnej. Brakowanie dokumentacji, przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego, wypożyczanie akt, postępowanie w przypadku uszkodzenia wypożyczonych akt, wycofywanie akt ze stanu archiwum zakładowego, skontrum, sprawozdanie roczne z działalności archiwum zakładowego.
Dzień 2
Cześć teoretyczna:
Przekazanie dokumentacji spraw zakończonych do archiwum zakładowego.
Procedury brakowania dokumentacji niearchiwalnej i przekazania materiałów archiwalnych i do archiwum państwowego.
Część praktyczna:
Porządkowanie dokumentacji aktowej, osobowej, technicznej i kartograficznej zakładu pracy o złożonej strukturze organizacyjnej. Postępowanie w przypadku zmiany kategorii archiwalnej dokumentacji będącej w zasobie archiwum zakładowego przez Archiwum Państwowe. Porządkowanie dokumentacji przejętej w ramach sukcesji po zakładzie pracy który zakończył działalność. Brakowanie dokumentacji przejętej w ramach sukcesji.
Dzień 3
Cześć teoretyczna:
Archiwum zakładowe – optymalne warunki do pracy i przechowywania zasobu. Wyposażenie magazynu archiwalnego. Profesjonalny i bezpieczny archiwista – omówienie środków ochrony własnej archiwisty.
Prowadzenie dokumentacji pracowniczej
Część praktyczna:
Porządkowanie dokumentacji dużej i skomplikowanej jednostki organizacyjnej, której akta wymagają ekspertyzy archiwalnej.
Jednocześnie informujemy, że warunkiem przystąpienia do kursu kancelaryjno-archiwalnego II stopnia jest ukończenie kursu kancelaryjno – archiwalnego I stopnia.
Koszt szkolenia: 990pln netto/os.+ 23% VAT
Koszt szkolenia on-line: 850pln netto/os.+ 23% VAT
Rabat: 10% przy zgłoszeniu 2-3 osób!
zw. z VAT dla opłacających szkolenie w 70% lub całości ze środków publicznych
(wymagane wypełnienie oświadczenia będącego złącznikiem do zgłoszenia na kurs)
Faktura z terminem płatności po odbyciu szkolenia ( do 14 dni), a dla osób prywatnych do 7 dni po szkoleniu.
Cena obejmuje:
- Trenera eksperta w temacie szkolenia
- Wsparcie po szkoleniowe Trenera
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia – zgodnym z wymogami MPiPS., uprawniające do prowadzenia archiwum zakładowego lub składnicy akt
- Kompleksowe materiały szkoleniowe
- Klimatyzowaną salę szkoleniową
- Serwis kawowy oraz Lunch każdego dnia szkolenia
- Grupy 5- 12 osobowe, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji.
- Dostęp do systemu ClicMeeting służącemu przeprowadzenia szkolenia w formule on-line.
Szkolenie Kurs kancelaryjno-archiwalny drugiego stopnia organizujemy również w formie zamkniętej.
Wszystkie nasze szkolenia otwarte możemy również przeprowadzić dla Państwa w formule on-line wewnątrzfirmowej.